چاه های نفتی شرق فرات به دولت مرکزی واگذار نمی شود

شناسهٔ خبر: 3566B937 -
یکی از مقامات ارشد کُردستان سوریه، هرگونه توافقی در خصوص تحویل چاه های نفت شرق فرات به دولت مرکزی را تکذیب کرد.

به گزارش هاناخبر ،  《حکم خلو》از مسئولان کانتون جزیره  رد توافقات جدید بین کُردها و دولت مرکزی سوریه،اظهار کرد:هیچ توافقی مبنی بر آن که چاه های نفتی شرق سوریه را به دولت مرکزی واگذار نماییم وجود ندارد.
 
وی ادامه داد:ثروت نفت یک‌ثروت ملی است و متعلق به همه مردم سوریه است اما این که ما اداره آن ها را به دولت مرکزی واگذار نماییم صحت ندارد.
 
حکم خلو خاطرنشان کرد:تمام مردم سوریه در سرمایه کشور سهیم هستند و آینده کشور وابسته به این ذخایر مهم زمینی است که ما در حال حاضر از آن حرایت می کنیم.

روزنامه الوطن سوریه در خبری با اشاره به توافق نفتی نیروهای مدافع خلق YPG با دولت مرکزی سوریه و بشار اسد عنوان کرده است: بر اساس توافق به دست آمده میان YPG با دولت مرکزی سوریه نفت استخراج شده از شمال سوریه (کردستان سوریه) به دولت مرکزی دمشق تحویل داده خواهد شد.

در این خبر آمده است: بر اساس این توافق که بعد از دیدار یک هیئت از دولت مرکزی سوریه با هیئتی از YPG در منطقه قاميشلو به دست آمده است  نفت استخراج شده از چاه های نفتی استان حسکه به دولت مرکزی سوریه داده خواهد شد و دولت مرکزی مسئول فروش نفت این منطقه خواهد بود.

بسیاری از کارشناسان دلیل توافق دولت مرکزی با مدیریت شمال سوريه را جلوگیری از ادامه پیشروی های ترکیه در شمال سوریه اعلام کرده اند.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 8 =